vervolg... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu vervolg... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu

vervolg...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan

13 Februari 2010 | Oeganda, Masaka

Goed de helft is er dus niet opgekomen! Ben je blij dat je je verhaal zonder een stroomuitval aan een stuk door hebt kunnen typen, staat de helft er maar op! Anyway...:

Woensdag morgen hebben we trouwens een echt lesje gegeven op de basisschool. Ik denk kunnen wij dat en wat hebben de kinderen eraan? Ik heb rekenen gegeven, goed te doen. Niels zat opgescheept met de meren in Oeganda en had het dus iets lastiger. Na uren voorbereiden stond ik dan voor een klas met 20 bruine kopjes om ze te vertellen hoe je een rekenopgave maakt. Voor de kinderen is het erg leerzaam omdat ze zo kunnen wennen aan ons accent. Iedereen praat hier namelijk heel apart engels en de helft van de tijd kun je ze niet verstaan of verstaan ze jou niet.
Donderdag morgen hebben we met de Arts en Craft vrouwen koffie gebrand. Van de vers gebrande koffie, lokale thee en echte oegandese snoepjes maken we een soort cadeaupakketje in een mandje. Dat kunnen de toeristen kopen als ze naar de community komen. Heel erg leuk om te zien hoe ze die koffie maken.
's Middags heb ik water gehaald voor een oud vrouwtje. Kan ik weer wat van m'n lijstje afstrepen. Ik wilde dat echt een keertje doen. Dat is wel het leuke van het project. Je kunt het zelf helemaal invullen. Met een groepje kinderen van de school gingen we dus naar een oude dame van 85 die niet meer goed voor zichzelf kan zorgen. Kinderen vinden het leuk om haar dan te helpen door water te halen, af te wassen, rondom het huis te vegen etc. Ik ging met een 10 kinderen waterhalen. We kregen ieder een jerrycan mee. Ze keken wel even verbaasd op toen ik zei dat ik ook zelf een jerrycan wilde. Heuveltje af lopen, hete zon op je kop.. niet te doen voor een vrouw van 85. Toen kwamen we bij het beekje aan waar het water gehaald moest worden. De kinderen vonden het heel vreemd dat ik mijn slippers uitdeed en ook met m'n blote voeten in het beekje ging staan. Ondertussen werden mijn slippers schoongemaakt en werden ze als gouden muiltjes weer aan m'n voeten gedaan. Daar doe je gewoon niks aan. Eenmaal weer terug bij het vrouwtje was het echt geweldig om te zien hoe dankbaar ze was. Het is cliche maar dat is waar je het voor doet...

Weer geen foto's deze week. Ik probeer komende week nog een keer naar Masaka te gaan om wat te plaatsen maar ik meot ze eerst verkleinen, want het uploaden gaat hier zo traag dat die over 1 foto 3.5 week doet.

Verder wil ik nog even kwijt, voor de gene die 'snachts niet kunnen slapen omdat ze denken dat ik elk moment in een oorlog verzeild kan raken, het is hier super veilig. Ik kan gewoon alleen over straat, dan wel niet 's avonds maar toch... Je wordt wel veel aangesproken, maar de mensen zijn uiteindelijk allemaal bereid je te helpen.

Dan nog super bedankt voor jullie reacties! Het is echt heeeeeel leuk om dat allemaal te lezen. Jammer van jullie weertje, wij hebben hier lekker de zon;)

Dikke kus Marjan

  • 13 Februari 2010 - 16:24

    Tessa:

    Hee marjan!

    Ik heb net weer even jou verhalen en die van Lotte gelezen! wat een avonturen daar of niet! Helemaal super!! Leuk ook om te lezen!! Lijkt me een hele ervaring!! Heel veel plezier en succes nog en pas een beetje op mijn lotje!! ;)

    Liefs Tessa

  • 13 Februari 2010 - 18:20

    Norie:

    Marr! Je verhalen zijn echt superleuk! Echt geweldig wat je daar allemaal meemaakt! Volgens mij voel jij je daar al helemaal thuis! Bedankt nog voor je leuke smsjes, echt superleuk! Staat er weer zon enorm nr. in beeld!!

    Ik heb weer veel gewerkt, moet vannacht nog naar Raalte voor de timp! En maandag maar eens flink carnavallen!

    Veel plezier nog schatjee! Heel veel kusjes! Ook de groetjes van Niels! die zit hier naast me! xxx

  • 13 Februari 2010 - 23:08

    Myrthiee:

    Marjannniee!;d Super leuk om te lezen steeds weer! Maar fijn dat je zo naar je zin hebt, hele ervaring allemaal of niet? Ben blij dat je veilig over straat kunt, lig ik nu alleen nog wakker over de kakkerlakken!:P Haha heel veel plezier nog en succes! GENIET! xx

  • 14 Februari 2010 - 11:02

    Hanneke:

    Marjanie! Wederom een pareltje van een verhaal, waar haal je het toch vandaan?;) Ik was gister aan het werk met Norie, en opeens had ik een sms met ongeveer 33 cijfers. Bleek dat van jou te zijn, echt superleuk! Ik word trouwens helemaal jaloers als ik je verhalen lees over dat sporten enzo met die kinderen, lijkt me echt heel leuk! Heel veel plezier, en ik laat volgende week wel weer even wat van me horen! XX

  • 14 Februari 2010 - 18:11

    Nienke:

    Joehoe Dopje!
    Toch weer een superleuk verhaal joehoe, goed geschreven!
    Ik hoop je toch volgend weekend weer te spreken, denk dat we dan alwéér veel moeten bespreken (haha).
    Ik ga nu hard carnavallen (morgen met onze noor_ en laat het je allemaal weten:).
    Succes schatje!
    Dikke knuffel.

  • 15 Februari 2010 - 16:48

    Renata:

    Hey Marian,

    Wat een ervaringen!!! Super om dit allemaal te lezen en wat een verschillen met ons leventje in Nederland.
    Waar wij niet overal druk over kunnen zijn en wat daar bij jou belangrijk is!
    Blijf genieten,

    Hartelijke groeten namens ons allemaal!

  • 15 Februari 2010 - 19:46

    Angela Beerten:

    Hallo Marjan,
    Ik ben je (fantastische) verhalen gaan lezen op advies van je zusje Sofie. Iedere keer wanneer ik vroeg hoe het met je ging, antwoordde ze:"Kijk maar op internet". En aangezien we carnavalsvakantie hebben is er tijd genoeg om je verhalen te lezen. Je bent duidelijk aan het genieten he? Het lijkt me erg vreemd om als blanke zo vereerd te worden.Als je maar niet verwacht dat dat zo blijft wanneer je weer in Zieuwent bent! Ik wens je een onvergetelijke tijd toe in Oeganda, Marjan.
    Groetjes,
    Angela

  • 16 Februari 2010 - 17:54

    Erna Weijenborg:

    Hey Marjan,

    Wat een genieten van jouw verhalen! Helemaal geweldig! Ik blijf je zeker volgen. Heel veel plezier daar en geniet ervan!

    Groetjes uit Vragender

  • 17 Februari 2010 - 10:26

    Hanneke:

    Hoi marjan,
    Ik zag je site laatst op het bord staan bij de ah, dus ik dacht even kijken.
    Maar wat een geweldige verhalen om te lezen zeg!
    Je maakt daar echt veel gave dingen mee, wat een avontuur!
    Heel veel plezier nog daar!
    Groetjes

  • 19 Februari 2010 - 09:55

    Marcel:

    Ik heb gisteren met Silvie jouw verhalen zitten lezen. Zij was in Nijmgen om Sofie op te halen, ze logeerde een paar dagen hier in de carnavalsvakantie. Het is echt een compleet andere cultuur waar je in bent terecht gekomen, waar je nu al veel hebt geleerd en meegemaakt zoals ik wel lees. Geniet met volle teugen want dit is "once in a lifetime".
    Groetjes van Marcel en de rest hier in Nijmegen.
    We blijven je volgen.

  • 19 Februari 2010 - 16:10

    Laura:

    MARJAAAN!!

    Wat mis ik je wel bij de albert heijn zeg!! :(

    dan zit ik koffie te drinken en dan denk ik, goh! wat is marjan nu aan het doen.. haha. :D

    maar goed, ben erg blij dat je het naar je zin hebt! en leuke avonturen maak je mee zeg!
    Heel veel plezier nog!!
    en als je weer thuis bent, kom je maar langs bij mijn nieuwe huisje! :D

    kusje laura

  • 20 Februari 2010 - 13:52

    Linde:

    Super leuk verhaal Marjannie! En ik ben idd wel benieuwd naar de foto's!
    Succes met je projecten en dan ga ik nu je reisverhaal van deze week lezen! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2010

Land in zicht!

12 April 2010

Slaapfeestje

07 April 2010

Tanzania

02 April 2010

Jarig met de Hippo's

27 Maart 2010

Sweet Goodbyes
Marjan

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 80962

Voorgaande reizen:

13 November 2017 - 05 Maart 2018

Afrika 2.0

29 September 2014 - 08 Januari 2015

Marjan en Lottie gaan expres

07 Juni 2011 - 20 Augustus 2011

It's fun to stay at the Y.M.C.A!!

30 Januari 2010 - 01 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: