Food everywhere! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu Food everywhere! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu

Food everywhere!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo!!

Hier dan een eerste teken van leven vanuit Amerika. Het is hier in echt helemaal geweldig! Ten eerste de mensen.. Ze zijn zooo super aardig, willen je overal mee helpen en zijn altijd enthausiast als ze horen dat je uit een ander land komt. Zijn net wezen shoppen en de cassiere heeft al onze nationaliteiten opgeschreven op een briefje om ze vervolgens aan haar collega's, man, kinderen en facebook vrienden door te spelen. "Ooooh I am sooo excited" en dat wel 1000x. Haar dag/week/jaar is weer goed ;) Iedereen op camp hier is ook echt super leuk. Ze geven je helemaal het gevoel dat je thuis bent met het gevolg dat ik bijna smakkend met mn voeten op tafel een dikke pizza naar binnen zou schuiven. Want ja het eten hier is zacht gezegd 'rijkelijk aanwezig'.
Op schiphol zijn allerlei winkels zoals een supermarkt, een kleding winkel, parfumshops.. Kortom: alles. Op het vliegveld van Chicago is alleen maar ETEN te krijgen. Dus als je een deobus wil scoren heb je serieus een probleem. Het vliegveld is volledig aangepast op 'mensen die alleen maar met eten bezig zijn' (dikkerts) De rolstoelen voor de oude oma's en opa's zijn twee keer zo breed en ik moet met mijn redelijk normale maatje oppassen dat ik niet door de wcbril val..
Goed wat ga ik nou eigenlijk doen hier behalve eten? Ik ga werken op een camp als een counselor. Dat betekent dat ik kindjes een hele berg fun ga bezorgen ;) Er zijn mensen die general counselor zijn, die nemen de kinderen mee van activiteit naar activiteit, zorgen dat ze hun bordjes leegeten, dat op tijd hun luiers worden verschoond en dat ze midden in de nacht niet worden opgegeten door monsters (lees:muggen). Ik ben serieus al heeeelemaal lek gestoken. Anyway, ik hoef dat waarschijnlijk niet te doen omdat ik een specialty heb. Ik ga de kinderen helpen bij 1 activiteit namelijk high en low ropes. Hoge en lage touwen dus. Er is een mega apenkooi hier op camp, wat ik absoluut voor mn 8e verjaardag had moeten vragen. Ik ben gister met Kevin Nick en Amanda daar wezen klimmen. Nick en Amanda kregen een reddingstraining en ik moest als slachtoffer spelen. Dus ik klim in die touwen, stop er halverwege mee, roep dat ik zwanger ben en meteen ga bevallen en zij komen me redden. Dat idee. Ze waren erg snel boven ;)
De echte training begint morgen voor ons. Omdat we internationals zijn, hadden we een paar dagen om bij te komen en dat heb je ook echt wel nodig. Jetlag, 35 graden, 10 engelse accenten en het hele gebeuren: het is even wennen. In de trainingsweek leren we hoe we dingen uitleggen, hoe we om moeten gaan met heimwee en nog meer van dat soort dingen. Ik weet zeker dat dit een geweldige zomer gaat worden, want ik heb nu al 100 vrienden gemaakt en dat terwijl het nog niet eens begonnen is allemaal.
Iedereen nog super bedankt voor alle smsjes, mailtjes en facebookberichtjes.. Je weet half niet hoe geweldig ik het vind om dat allemaal te lezen :)

Big kisses,
Marjan (ze kunnen mijn naam hier niet uitspreken.. ze wisten zelfs niet of het een jongens of meisjes naam was dus heb ik een nickname gekregen: MJ.. hoe COOL is dat? ;d)

ps. @elineruisendaal: het vliegtuig eten was prima te doen ;)

  • 10 Juni 2011 - 06:42

    Yvonne:

    Word je wakker met de mail: Marjan heeft een blog geschreven. Yessssssss als de wiedeweerga op naar waarbenjij.nu! Wat een heerlijk verhaal. This whole America 'thing', I seriously loooooooooooove (pas er al bijna tussen haha). Ooit nog samen sowieso!! Leuk ook dat je een specialty hebt. ik vind het fijn dat je het nu al zo leuk hebt (of moet ik zeggen, nu nog? voordat de kids arriveren? haha). Oh ik ben zo jaloers, geniet daarom maar dubbel zo hard!! Ga maar lekker smakkend pizza's naar binnen schuiven, ga ik nog even wat tentamenstof doornemen, daaaaaaaag lieve MJ

  • 10 Juni 2011 - 08:45

    Noor:

    Ik vermaak me prima met je verhaal in de trein. Stiekem lach ik hard op! I'am jealous too! Ik hoor daar thuis, food for life haha! Lieve MJ, heel veel plezier! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal/avontuur! Big kisses back!

  • 10 Juni 2011 - 11:45

    Lottie:

    Marjannieeee!! Hoe leuk allemaal! Ik werd al helemaal enthousiast toen ik een mail vanochtend kreeg met dat je je eerste weblog had geschreven! En wat mis ik je in de colleges! Oh oh marjannie, euhh.. zwangerrr.. ;p Maar heel veel plezier nog! Als hier bijzondere dingen gebeuren ben je de eerste die het weet. Heel veel plezier nog! Ik mis je!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Juni 2011 - 11:46

    Lottie2:

    Haha en oja MJ, meer zoiets als micheal jackson, wel tof dat ze je zo noemen ;p

  • 10 Juni 2011 - 17:28

    Sylvie:

    Heb je al een paar keer gessproken,maar een verslag lezen is altijd weer gezellig ouderwets.

  • 11 Juni 2011 - 09:02

    Floor Dopp'n :

    euwjz sisterr!

    Zoals ik hier lees en hoor van mama heb je het top, ik spreek je snel wel een keer aan de telefoon.

    Hoorde trouwens ook dat de winkels daar niet verkeerd zijn, is het goed als ik je mijn maandsalaris meteen doorstuur? Dan komt het wel goed daar geloof ik...... (als je tenminste wat voor je zusje over hebt)
    spreek je snel marriee!

    XXXXXXXXX Floor

  • 13 Juni 2011 - 15:45

    Marlou:

    marjannieee! Wat leuk dat het zo leuk is!! ik ben nu echt wel jaloers. hahah, zwanger, ook leuke jongens daar? gaat wel errug snel dan he. ;p hier mis je verder niet veel.. heel veel liefs! X ML?

  • 14 Juni 2011 - 19:11

    Nienke:

    Hellooo MJ, wat weer een superleuk verhaal, yeah! Nice nice... volgens mij kom jij de komende tijd zeker wel door! Een apekooi, wauwiej dat wil ik zeker zien op een foto. Ook ik verlang naar de grote shoppingmalls en zeker naar food for life:). Nou mardjen enorm veel succes de komende weekies en hoop je snel te meeten @ skype! Kan dat trouwens?
    Dikke super kussies van Nien!

    p.s. zwerkbal gaat goed, alleen de bar le duc wil nog niet helemaal meewerken

  • 15 Juni 2011 - 12:31

    Sofie En Rania:

    hoi mar ik mis je .
    rania en ikn gaan zo sims doen en je krijgt de groeten van Aline.
    dikkeX ons

  • 17 Juni 2011 - 16:30

    Niek:

    Hee Marjan,
    Wist niet eens dat je naar Amerika was, las het net toevallig op twitter van martine! Vet man, wordt vast een mooie zomer voor jou:D Maar hoe moet dat met mijn schiettentfotoalbum, 2011 mist?? Haha..
    Heel veel plezier daar!
    xNiek

  • 18 Juni 2011 - 10:50

    Liselotte:

    Ha Marjan! Wat schrijf je LEEEUUK! Erg fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wat je schrijft over het eten is enorm herkenbaar. Als het maar vet, goedkoop en snel weg te krijgen is , is iedere Amerikaan gelukkig. Wat ze daar s'ochtends al weg eten is ongelofelijk en is het je al opgevallen dat iedereen een zak chips weg eet tijdens hun lunch. Vreselijke combi 'sandwich en chips' maar daar meer dan normaal. Je zit nog maar aan het begin van het hele avontuur dus geniet er maar flink van!!!

    Op de Boelelaan is het erg leuk! Marc en ik gaan binnenkort een huisfeest geven en al veel mensen van 't huis willen meehelpen met organiseren. Heb 't er erg naar mijn zin!

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

It's fun to stay at the Y.M.C.A!!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

Frisse berglucht

03 Augustus 2011

Camp is over!!

12 Juli 2011

Sunshine!!!

04 Juli 2011

4th of July, put your hands in the sky

18 Juni 2011

Lots and lots of fun!
Marjan

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 80329

Voorgaande reizen:

13 November 2017 - 05 Maart 2018

Afrika 2.0

29 September 2014 - 08 Januari 2015

Marjan en Lottie gaan expres

07 Juni 2011 - 20 Augustus 2011

It's fun to stay at the Y.M.C.A!!

30 Januari 2010 - 01 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: