Sunshine!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu Sunshine!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marjan Doppen - WaarBenJij.nu

Sunshine!!!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee allemaal!
Wauw, wat is het heeeet! Ik zweet me een hoedje bij mn klimtoren elke dag. Gelukkig gisteren een dagje met wat regen om af te koelen. Laat ik vooral vooraan beginnen met het vertellen van mijn verhaal want anders wordt het een zooitje in zowel jullie als mijn hoofd.
Het is nog steeds even fantastisch allemaal hier in Amerika! We hebben onze 3e groep met campers inmiddels al! De tijd gaat zo snel, ik kan het haast niet bevatten. Ik ben hier vandaag al 5 weken en dat betekent dat er nog maar 3 over zijn van de geweldige tijd die ik hier heb op het camp. Het inchecken van de campers is op zondag. En dat betekent voor mij wandelschoenen aan! Ik moet eerlijk bekennen dat Amerikanen best wel heel erg lui zijn (de meesten dan) daarom heb ik mezelf maar aangeboden als wandelende pendelbus. Ik loop de vaak uiterst nerveuze campers met hun ouders of zonder hun ouders (dat hangt af van hun hormoonspiegel) naar onze Trailblazervillage. Daar aangekomen wordt iedere camper opgevangen door zijn/haar counselors met kleurplaten, frisbee's en bracelets. We knopen hier mijlen vriendschapsarmbandjes per uur op camp. Het is echt super leuk! iedereen heeft zn polzen vol hangen met armbandjes in allerlei kleuren. Zelfs de jongens voelen zich niet te stoer om ook mee te doen ;) De eerste 2 weken waren we gezegend.. Geweldige groepen campers gehad. Geen ruzie, geen problemen, zelfs geen geroddel, waar ik soms zelfs moeite mee heb. We hebben een aantal interessante collega's ;) Laat ik het zo zeggen.. Na twee weken was het de beurt aan nieuwe campers, die nu op hun zij liggen te snurken, in hun neus zitten te pulken of streken aan het uithalen zijn. Dit is wel even een andere groep dan vorige week! Na dag 1 had een jongen de hele badkamer al voorzien van een gele overstroming en moesten we het voor dinner zonder radio doen. Een of andere rat had het in zn hoofd gehaald dat het wel leuk zou zijn om onze stereo te stelen. De dames doen het redelijk.. Op een hoop gekattekop en een nachttripje naar de jongenscabin na is er nog weinig gebeurd.
Ik slaap nog steeds met Kim in een cabin, waar ik dolgelukkig mee ben. Ze is een geweldig mens en we hebben een hoop lol samen. Ook Sheridin is weer terug, mijn hardloopmaatje. Vanochtend meteen maar een rondje gedaan samen. Vergeten om muggenspray te sprayen en daar gingen we dan met onze zwermen met muggen, bijen en horseflies achter ons aan :) Het is wachten tot je je erin verslikt..
Overdag ben ik meestal bij mn klimtorentje. Hoewel dat ding is ongeveer 50 feet high.. Geen idee hoeveel het is in meters. Ze doen hier soms zo vreemd in Amerika! Ze meten en rekenen en temperaturen alles anders. Daar komt nog bij dat de ritsen andersom zijn, dus ik moet zippen met mn linker hand. Goed mijn klimtoren. Ik ben daar in de morgen voor de pionierse (P-I-OOOOOH). Zij hebben tracktime. Dat betekent dat ik ze zo veel mogelijk leer over de tower en dat ze aan het eind van de week helemaal zelf alles op kunnen zetten. Ze komen dus elke dag. Elke dag leren ze iets anders. Hoe ze moeten klimmen, hoe ze zichzelf kunnen uitdagen of hoe ze knopen moeeten leggen. 's middags is er open activity time. Ik zet de tower dan op en er komen groepjes kinderen voor een uurtje de toren beklimmen. Ik vind beide erg leuk. De pioniers leer je echt kennen omdat je ze elke dag ziet. En 's middags is het kinderen naar de top schreeuwen.
Soms help ik bij de high ropes course. Dat is echt super leuk, helemaal als er gezipt wordt ;) De tokkelbaan naar beneden dus. Ik vermaak me helemaaaal als er jongens naar beneden komen. Ik weet dat het camp inapropriate is, maar het is altijd weer mn lachen inhouden als ze het punt bereiken dat ze zich realiseren dat zo'n harnass erg onconfortabel kan zijn ;)

We hebben ook onze overnight gehad. Dat is echt het beste ever! We pakken de kayaks, kayakken naar de overkant van het meer. We maken ons eigen eten op het kampvuur. In aluminiumfolie echt heeeerlijk!! Dan is het avondprogramma de nightzip! Er is nog een veel grotere zipline aan de overkant van het meer en die doen we dan als het donker is. Dat is echt super cool! Daarna worden er nog smoors gemaakt op het kampvuur. Dat is een spekkie, maar dan warm, tussen chocolade en crackers.. jajajaja ze weten hier echt wel wat lekker is! ;) We kunnen wel een amerikaans snackbuffet starten bij de timp als ik terugkom ;)
We slapen dus in tentjes. Hoewel er voor de counselors eenpersoons slaaptentjes zijn geregeld. Een soort van slaapstoel, maar dan plat, overdekt met een muggengaas.. Iets in die richting :) De volgende dag heel vroeg wordt er teruggekayakt en de dag erna is er een extra lange saska om een beeeetje slaap in te halen. 1 ding is zeker, ik kan slapen voor 50 uur als het moet. We maken volle drukke dagen, maar het is het allemaal waard want wat is dit camp geweldig!

Ik moet terug naar mn torentje. Bedankt voor jullie reacties, dat is echt super geweldig leuk om te lezen allemaal!

Liefs,
Marjan

  • 12 Juli 2011 - 17:57

    Martine:

    wooooh zie ik nu zomaar dat je al een verhaal had geplaatst. zie je vorige verhaal voor de reactie van onze omie!
    xxxx

  • 12 Juli 2011 - 22:13

    Lottieee:

    Marjannieeee! Leuk om je verhaal te lezen!! ik ben net terug uit maastricht, beetje kamer kijken, was een beetje een tegenvaller. Maar een leuke zomermarkt achter de rug ;p Ik heb trouwens een ander baantje en ra ra wie zit er tegenover mij, je oom Wilfried of Wilfred, weet het niet zo zeker hoe het precies is ;p Maar we hebben het uitgebreid over je gehad! De tijd gaat snel zeg, mennn! Nog veel plezier! xxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Juli 2011 - 22:47

    Marijke Beerten:

    hoi meisje
    Wat is het weer leuk om je verslag te lezen.Geweldig, dat jij zo'n leuke tijd daar hebt. Ik ben blij dat je zo geniet.Denk het komende weekend ook een beetje aan ons, de Zwarte Cross komt eraan, dat is toch ook een beetje survivelen. Kun je ons deze winter niet trainen? ha ha!
    Jij nog heel fijne dagen en dan vakantie met je moeder, super tof.
    groetjes van mij, Marijke Beerten

  • 14 Juli 2011 - 09:41

    Fetske:

    Ik hoor het wel weer, marjan heeft haar plekkie weer helemaal gevonden!!
    Super fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt meissie!!

    Kussss

  • 14 Juli 2011 - 10:02

    Sophia:

    Heey Marjan

    Elke keer als ik mail heb van jou heb ik weer skik en w8 tot een later tijdstip tot ik 'rustig' de tijd heb om 'm te lezen. Wat een geweldig avontuur weer daar in Amerika.
    Is je wel weer op het lijf geschreven...een gezellige, vrolijke nuchtere meid;)!!
    En wat geweldig dat je nu eindelijk toch geneeskunde gaat studeren...PROFICIAT!!! De aanhouder wint dat zie je maar weer:)
    Meid ik wens je nog een paar geweldige weken, geniet ervan!!!
    Kijk alweer uit naar meer verhalen hihi...

    Liefs Sophia

  • 14 Juli 2011 - 15:55

    Norie:

    Joehoe Marrie,

    Het kinkt nog steeds helemaal fantastisch. Volgens mij moet je ieder jaar maar terug, want zonder jou redden ze 't niet ;) Tijd gaat echt supersnel zeg, nog maar 3 weken kamp? Daarna lekker rondreizen! Heelijk! Ik wil ook, ik wil ook!

    Geniet ervan! Ik ga me opmaken voor een weekendje zwarte cross!

    Zoen!

  • 16 Juli 2011 - 21:02

    Floor Dad&mum:

    meteen op je sms gereageerd en de foto's bekeken! TOF JOH, je bent al helemaal aan't amerikaniseren zie ik. Over een paar daagjes ga ik ook al op vakantie met josephine. 2,5 weekjes barcá, france/espaniol! Geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer thuis. In iedergeval missen Jacky Krabben* en Noa je ook. Ze zijn erg vermagerd. Waarschijnlijk vanwege het feit dat ook de creditcrisis bij bomers is aangeslagen... Meid, tot gauw! xx floor

    * Jacky heeft een nieuwe bijnaam. Hij loopt, ondanks dure middelen en verschillende ingrepen, nog steeds te jeuken. Hij krapt zoveel dat hij de fam is geworden van ronnie. Vandaar; Jacky Krabben

  • 19 Juli 2011 - 09:38

    Carleen:

    Heeee marjan

    Als ik al je verhalen zo lees en je foto's bekijk, heb je het echt ontzettend leuk! Het is echt leuk om je verhalen te lezen en te lezen wat je allemaal meemaakt. Dat is echt super!! Ben echt wel een beetje jaloers op je, haha.

    Nog gefeliciteerd met je inloting voor geneeskunde, je hebt het echt verdiend!! Iedereen is echt heel erg blij voor je!

    Liefs,

    Je lieftallige nichtje + familie en natuurlijk van Saartje

  • 19 Juli 2011 - 19:01

    Nienke:

    we need to talk Marrie;D!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

It's fun to stay at the Y.M.C.A!!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

Frisse berglucht

03 Augustus 2011

Camp is over!!

12 Juli 2011

Sunshine!!!

04 Juli 2011

4th of July, put your hands in the sky

18 Juni 2011

Lots and lots of fun!
Marjan

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 6433
Totaal aantal bezoekers 80326

Voorgaande reizen:

13 November 2017 - 05 Maart 2018

Afrika 2.0

29 September 2014 - 08 Januari 2015

Marjan en Lottie gaan expres

07 Juni 2011 - 20 Augustus 2011

It's fun to stay at the Y.M.C.A!!

30 Januari 2010 - 01 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: